Dyaz tatili başladı. İlk federal eyaletler bugünlerde büyük tatil sezonuna başlıyor. Milyonlarca Alman vatandaşı seyahatlerini planlama aşamasında veya planlamak üzere. Yurt dışına arabayla seyahat edenler için yakıt ikmali ve şarj konuları da önemlidir. Çünkü stratejik olarak akıllı davranırsanız seyahat bütçenizde büyük miktarda tasarruf sağlayabilirsiniz. WELT en iyi nasıl ilerlemeniz gerektiğini açıklıyor.
Neden belirli bir ülke özel bir rol oynuyor?
Lüksemburg üzerinden tatile gidebilecek sürücüler Dükalık'ta mola vermeyi düşünmelidir. Yakıt ikmalinin bu kadar ucuz olduğu başka bir Avrupa ülkesi yok.
En son ADAC karşılaştırması şöyle diyor: “Batı'daki en büyük istisna küçük Lüksemburg: burada benzin Almanya'dakinden 26 sent daha ucuz, dizel ise 18 sent.” 50 litrelik bir depoyla bu 13 avro veya 9 avro.
Lüksemburg'un özel durumu şu şekildedir: Ülke, yakıt ikmalinin genellikle pahalı olduğu ülkelerle çevrilidir. Aynı zamanda, küçük komşu ülkedeki petrol şirketleri arasında neredeyse hiç fiyat rekabeti yok.
ayrıca oku
Lüksemburglu sürücüleri korumak amacıyla hükümet yıllar önce maksimum değerlerde sabit fiyatlar belirleme kararı aldı. Değerler her iş gününde sıfırlanır.
ayrıca oku
Bunu yapmak için otorite, ham petrol piyasasındaki fiyat gelişmelerini, dolar-euro döviz kurundaki dalgalanmaları, nakliye ve depolama maliyetlerini ve vergileri hesaba katan bir formül kullanıyor. Yaklaşım meyvesini veriyor: Sektör tahminlerine göre Lüksemburg, komşu ülkelerden akaryakıt turizminden yılda yaklaşık 700 milyon euro alıyor.
Şu anda hangi ülkeler Almanya'dan daha ucuz?
ADAC otomobil kulübüne göre, diğer ülkelerde yakıt ikmali yaparken bazen 50 litrelik bir depoyla 15 Euro'dan fazla tasarruf sağlayabilirsiniz. Komşu ülkeler arasında sürücüler şu anda Polonya'da en ucuz şekilde depolarını doldurabiliyor.
Buradaki tatilciler birinci sınıf E5 benzinin litresi başına Almanya'ya kıyasla 34 sent daha az ödüyorlar. Çek Cumhuriyeti ise 29 cent fiyat farkıyla onu takip ediyor. Dizelde de durum benzer: Polonya'da bu yakıt 17 sent daha ucuz, Çek Cumhuriyeti'nde ise 20 sent daha ucuz.
Macaristan ve Slovakya'da da fiyat avantajı benzer şekilde büyük. Slovenya ve Hırvatistan da akaryakıt istasyonu fiyatlarının Almanya'ya göre daha düşük olduğu ülkeler arasında yer alıyor.
Kaynak: İnfografik WELT
Önceki yıllarda sıklıkla olduğu gibi, Avusturya artık yakıt ikmali için bir ipucu. Burada benzin Almanya'dakinden 22 sent daha ucuz, dizel ise yaklaşık altı sent.
Bahsedilen fiyat farklılıkları, 17 Haziran itibarıyla AB Komisyonu'nun verilerine dayanmaktadır. Ancak yedek bidonu hemen doldurmak istiyorsanız dikkatli olun: seyahat edilen ülkelerin çoğunda yalnızca on litrelik bidonlara izin verilir.
Şu anda hangi ülkeler Almanya'dan daha pahalı?
Tatil hedefi İtalya ise, ADAC sürücülerin ilk olarak Avusturya'da yakıt ikmali yapmalarını tavsiye ediyor. İtalya'da benzin Almanya'ya göre üç sent daha pahalı, dizel ise yaklaşık dört sent; bu da onu Avusturya'ya göre çok daha pahalı hale getiriyor.
Batı Avrupa'ya tatile gidenler genellikle kendi ülkelerinden daha fazla para ödüyorlar. Örneğin Fransa'da benzin iki sent daha pahalı, dizel ise üç sent daha pahalı. Hollanda'da benzin 17 sent, dizel ise 6 sent.
Kaynak: İnfografik WELT
Benzin istasyonları söz konusu olduğunda kuzey ülkeleri neredeyse geleneksel olarak Almanya'dan daha pahalıdır. Danimarka'da benzin 17 sent daha pahalı, dizel ise 8 sent daha pahalı. Touring Club'ın verileri İsviçre için mevcut; buna göre benzin Almanya'ya göre sadece biraz daha pahalı, ancak dizel önemli ölçüde daha pahalı. Yani sınırdan önce yakıt ikmali yapabilen herkes bunu yapmalı.
Karayollarında nelere dikkat etmelisiniz?
Almanya'da karayollarına yayılmış 358 benzin istasyonu bulunmaktadır. Otoyol servis istasyonlarıyla birlikte Tank & Rast şirketine aitler ve bu şirket de Allianz Versicherung, Münih Re varlık yöneticisi Meag ve Abu Dhabi ve Çin'den yatırım şirketlerinden oluşan bir konsorsiyum tarafından destekleniyor. Akaryakıt istasyonlarının işletmecileri Shell, Aral, Esso, Total, Jet gibi tanınmış marka sağlayıcıların yanı sıra bazı orta ölçekli şirketlerdir.
Her akaryakıt istasyonu zinciri kendi satış fiyatlarını belirler. Ancak zorlu olan tam olarak bu yakıt fiyatlarıdır. Federal Kartel Ofisi, Nisan ayında bugüne kadarki fiyat farkına ilişkin en son soruşturmada, “Otoyol benzin istasyonları, otoyol dışındaki benzin istasyonlarına kıyasla ortalama 39 sent daha yüksek benzin ve 36 sent daha yüksek dizel fiyatlarına sahip” diye yazdı.
50 litrelik depoyla bu 20 euro fark yaratıyor. Tatilde parayı güzel şeyler için kullanmayı tercih ediyorsanız, otoyoldan uzakta, köy yolunda veya kasabada bir benzin istasyonu aramalısınız.
En ucuz elektrik nerede?
Öte yandan giderek daha fazla sürücü, yakıt fiyatlarında nerede ve ne zaman pazarlık yapıldığını umursamıyor; çünkü benzin pompasına değil, şarj istasyonuna gidiyorlar. Almanya'da şu anda 1,5 milyon elektrikli otomobil kayıtlı.
Kullanıcıları için tamamen farklı kurallar geçerlidir. Her şey büyük ev sahibi avantajıyla başlıyor. Çünkü elektrikli arabayı evde şarj etmek rakipsizdir. Bu aynı zamanda fiyat karşılaştırma portalı Check24 tarafından yapılan güncel bir çalışmayla da kanıtlanmıştır.
ayrıca oku
Şarj altyapısının genişletilmesi
Değerlendirme, ortalama elektrik fiyatının kilowatt saat (kWh) başına 36 sent olduğu ve ortalama kilometrenin yılda yaklaşık 11.000 kilometre olduğu örnek bir haneye dayanıyor. ADAC'a göre elektrikli arabalar 100 kilometre boyunca ortalama 21 kilowatt saat civarında elektrik tüketiyor.
Bu, 89 adet elektrikle çalışan otomobil üzerinde yapılan incelemenin sonucuydu. Elektrikli otomobilin evde şarj edilmesinden dolayı ailenin yıllık ortalama 840 avro elektrik maliyeti ortaya çıkıyor. Mevcut elektrik tekliflerinin çoğu 36 sentin çok altında. 28 sentlik teklifle yıllık mali harcama sadece 650 avroya düşüyor.
Kaynak: İnfografik WELT
Analize göre benzinle çalışan bir otomobilin yakıt maliyeti önemli ölçüde daha yüksek. Benzinle çalışan bir otomobil 100 kilometrede ortalama 7,7 litre yakıt tüketiyor. Ortalama benzin fiyatı şu anda litre başına 1,82 euro. Bu, ortalama 11.000 kilometrelik kilometrede yıllık yakıt maliyetinin 1.542 Euro olduğu anlamına geliyor.
Bu, elektrikli arabayı evde şarj etmekten (840 euro) yüzde 84 veya 702 euro daha fazla. Dizel aracın maliyeti de elektrikli araca göre daha yüksektir. Şu anki dizel fiyatı litre başına 1,66 euro.
100 kilometrede ortalama yedi litre tüketim ve yılda ortalama 11.000 kilometre kat edilen örnek hane için yakıt maliyeti yılda yaklaşık 1.278 Euro civarındadır. Bu, elektrikli bir arabayı evde şarj etmenin maliyetinden yüzde 52 veya 438 avro daha fazla.
Yoldayken şarj maliyetlerindeki farklar ne kadar büyük?
Ancak, kullanıcı hareket halindeyken şarj etmek zorunda kaldığında fatura önemli ölçüde değişir; bu muhtemelen tatilde normaldir. Normal bir halka açık şarj noktasında şarjın maliyeti şu anda kWh başına ortalama 55 senttir.
En azından sağlayıcı Lichtblick'in ülke çapında yaptığı şarj istasyonu kontrolü bunu ortaya çıkardı. Söz konusu 100 kilometrede 21 kWh tüketim ve ortalama 11.000 km kilometre ile elektrik maliyeti 1.271 avroya ulaşıyor.
Bu, yıllık maliyetlerin dizel kadar yüksek ve benzinli motor değerinin yalnızca 300 Euro altında olduğu anlamına geliyor. Bu, tüketicinin hareket halindeyken hızlı şarj istasyonlarını kullanması durumunda elde edilir; bu, seyahat ederken şarj etmenin en mantıklı yoludur.
Burada Lichtblick, kWh başına ortalama 66 sent hesapladı, bu da 11.000 euro için 1.524 euro elektrik maliyeti anlamına geliyor ve böylece benzin maliyeti seviyesine ulaşıldı.
Yurt dışında maliyeti ne kadar?
Yurt dışında elektrikli seyahat söz konusu olduğunda işler oldukça karmaşık hale gelebiliyor. Çoğu Alman şarj kartı sağlayıcısı ve ağ operatörü, diğer Avrupa ülkelerinde de şarj işlemine izin vermektedir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ancak tarifeler ülkeden ülkeye değişmektedir. Farklar bazen kilovat saat başına 20 sente kadar çıkabiliyor. Bu nedenle tüketiciler, tarife sağlayıcılarının hangi ülkede ücretlerinin tam olarak ne kadar olduğunu önceden öğrenmelidir.
Şüpheniz varsa, birden fazla sağlayıcının şarj kartlarını yanınızda bulundurmanız tavsiye edilir. Bir alternatif dolaşım tarifeleridir. Çok sayıda sağlayıcı, müşterilerinin diğer AB ülkelerindeki istasyonlarda sabit bir ücret karşılığında ücret almasına olanak tanıyor; ancak bu genellikle yurt içi tarifeden biraz daha pahalı.
Neden belirli bir ülke özel bir rol oynuyor?
Lüksemburg üzerinden tatile gidebilecek sürücüler Dükalık'ta mola vermeyi düşünmelidir. Yakıt ikmalinin bu kadar ucuz olduğu başka bir Avrupa ülkesi yok.
En son ADAC karşılaştırması şöyle diyor: “Batı'daki en büyük istisna küçük Lüksemburg: burada benzin Almanya'dakinden 26 sent daha ucuz, dizel ise 18 sent.” 50 litrelik bir depoyla bu 13 avro veya 9 avro.
Lüksemburg'un özel durumu şu şekildedir: Ülke, yakıt ikmalinin genellikle pahalı olduğu ülkelerle çevrilidir. Aynı zamanda, küçük komşu ülkedeki petrol şirketleri arasında neredeyse hiç fiyat rekabeti yok.
ayrıca oku
Lüksemburglu sürücüleri korumak amacıyla hükümet yıllar önce maksimum değerlerde sabit fiyatlar belirleme kararı aldı. Değerler her iş gününde sıfırlanır.
ayrıca oku

Bunu yapmak için otorite, ham petrol piyasasındaki fiyat gelişmelerini, dolar-euro döviz kurundaki dalgalanmaları, nakliye ve depolama maliyetlerini ve vergileri hesaba katan bir formül kullanıyor. Yaklaşım meyvesini veriyor: Sektör tahminlerine göre Lüksemburg, komşu ülkelerden akaryakıt turizminden yılda yaklaşık 700 milyon euro alıyor.
Şu anda hangi ülkeler Almanya'dan daha ucuz?
ADAC otomobil kulübüne göre, diğer ülkelerde yakıt ikmali yaparken bazen 50 litrelik bir depoyla 15 Euro'dan fazla tasarruf sağlayabilirsiniz. Komşu ülkeler arasında sürücüler şu anda Polonya'da en ucuz şekilde depolarını doldurabiliyor.
Buradaki tatilciler birinci sınıf E5 benzinin litresi başına Almanya'ya kıyasla 34 sent daha az ödüyorlar. Çek Cumhuriyeti ise 29 cent fiyat farkıyla onu takip ediyor. Dizelde de durum benzer: Polonya'da bu yakıt 17 sent daha ucuz, Çek Cumhuriyeti'nde ise 20 sent daha ucuz.
Macaristan ve Slovakya'da da fiyat avantajı benzer şekilde büyük. Slovenya ve Hırvatistan da akaryakıt istasyonu fiyatlarının Almanya'ya göre daha düşük olduğu ülkeler arasında yer alıyor.

Kaynak: İnfografik WELT
Önceki yıllarda sıklıkla olduğu gibi, Avusturya artık yakıt ikmali için bir ipucu. Burada benzin Almanya'dakinden 22 sent daha ucuz, dizel ise yaklaşık altı sent.
Bahsedilen fiyat farklılıkları, 17 Haziran itibarıyla AB Komisyonu'nun verilerine dayanmaktadır. Ancak yedek bidonu hemen doldurmak istiyorsanız dikkatli olun: seyahat edilen ülkelerin çoğunda yalnızca on litrelik bidonlara izin verilir.
Şu anda hangi ülkeler Almanya'dan daha pahalı?
Tatil hedefi İtalya ise, ADAC sürücülerin ilk olarak Avusturya'da yakıt ikmali yapmalarını tavsiye ediyor. İtalya'da benzin Almanya'ya göre üç sent daha pahalı, dizel ise yaklaşık dört sent; bu da onu Avusturya'ya göre çok daha pahalı hale getiriyor.
Batı Avrupa'ya tatile gidenler genellikle kendi ülkelerinden daha fazla para ödüyorlar. Örneğin Fransa'da benzin iki sent daha pahalı, dizel ise üç sent daha pahalı. Hollanda'da benzin 17 sent, dizel ise 6 sent.

Kaynak: İnfografik WELT
Benzin istasyonları söz konusu olduğunda kuzey ülkeleri neredeyse geleneksel olarak Almanya'dan daha pahalıdır. Danimarka'da benzin 17 sent daha pahalı, dizel ise 8 sent daha pahalı. Touring Club'ın verileri İsviçre için mevcut; buna göre benzin Almanya'ya göre sadece biraz daha pahalı, ancak dizel önemli ölçüde daha pahalı. Yani sınırdan önce yakıt ikmali yapabilen herkes bunu yapmalı.
Karayollarında nelere dikkat etmelisiniz?
Almanya'da karayollarına yayılmış 358 benzin istasyonu bulunmaktadır. Otoyol servis istasyonlarıyla birlikte Tank & Rast şirketine aitler ve bu şirket de Allianz Versicherung, Münih Re varlık yöneticisi Meag ve Abu Dhabi ve Çin'den yatırım şirketlerinden oluşan bir konsorsiyum tarafından destekleniyor. Akaryakıt istasyonlarının işletmecileri Shell, Aral, Esso, Total, Jet gibi tanınmış marka sağlayıcıların yanı sıra bazı orta ölçekli şirketlerdir.
Her akaryakıt istasyonu zinciri kendi satış fiyatlarını belirler. Ancak zorlu olan tam olarak bu yakıt fiyatlarıdır. Federal Kartel Ofisi, Nisan ayında bugüne kadarki fiyat farkına ilişkin en son soruşturmada, “Otoyol benzin istasyonları, otoyol dışındaki benzin istasyonlarına kıyasla ortalama 39 sent daha yüksek benzin ve 36 sent daha yüksek dizel fiyatlarına sahip” diye yazdı.
50 litrelik depoyla bu 20 euro fark yaratıyor. Tatilde parayı güzel şeyler için kullanmayı tercih ediyorsanız, otoyoldan uzakta, köy yolunda veya kasabada bir benzin istasyonu aramalısınız.
En ucuz elektrik nerede?
Öte yandan giderek daha fazla sürücü, yakıt fiyatlarında nerede ve ne zaman pazarlık yapıldığını umursamıyor; çünkü benzin pompasına değil, şarj istasyonuna gidiyorlar. Almanya'da şu anda 1,5 milyon elektrikli otomobil kayıtlı.
Kullanıcıları için tamamen farklı kurallar geçerlidir. Her şey büyük ev sahibi avantajıyla başlıyor. Çünkü elektrikli arabayı evde şarj etmek rakipsizdir. Bu aynı zamanda fiyat karşılaştırma portalı Check24 tarafından yapılan güncel bir çalışmayla da kanıtlanmıştır.
ayrıca oku

Şarj altyapısının genişletilmesi
Değerlendirme, ortalama elektrik fiyatının kilowatt saat (kWh) başına 36 sent olduğu ve ortalama kilometrenin yılda yaklaşık 11.000 kilometre olduğu örnek bir haneye dayanıyor. ADAC'a göre elektrikli arabalar 100 kilometre boyunca ortalama 21 kilowatt saat civarında elektrik tüketiyor.
Bu, 89 adet elektrikle çalışan otomobil üzerinde yapılan incelemenin sonucuydu. Elektrikli otomobilin evde şarj edilmesinden dolayı ailenin yıllık ortalama 840 avro elektrik maliyeti ortaya çıkıyor. Mevcut elektrik tekliflerinin çoğu 36 sentin çok altında. 28 sentlik teklifle yıllık mali harcama sadece 650 avroya düşüyor.

Kaynak: İnfografik WELT
Analize göre benzinle çalışan bir otomobilin yakıt maliyeti önemli ölçüde daha yüksek. Benzinle çalışan bir otomobil 100 kilometrede ortalama 7,7 litre yakıt tüketiyor. Ortalama benzin fiyatı şu anda litre başına 1,82 euro. Bu, ortalama 11.000 kilometrelik kilometrede yıllık yakıt maliyetinin 1.542 Euro olduğu anlamına geliyor.
Bu, elektrikli arabayı evde şarj etmekten (840 euro) yüzde 84 veya 702 euro daha fazla. Dizel aracın maliyeti de elektrikli araca göre daha yüksektir. Şu anki dizel fiyatı litre başına 1,66 euro.
100 kilometrede ortalama yedi litre tüketim ve yılda ortalama 11.000 kilometre kat edilen örnek hane için yakıt maliyeti yılda yaklaşık 1.278 Euro civarındadır. Bu, elektrikli bir arabayı evde şarj etmenin maliyetinden yüzde 52 veya 438 avro daha fazla.
Yoldayken şarj maliyetlerindeki farklar ne kadar büyük?
Ancak, kullanıcı hareket halindeyken şarj etmek zorunda kaldığında fatura önemli ölçüde değişir; bu muhtemelen tatilde normaldir. Normal bir halka açık şarj noktasında şarjın maliyeti şu anda kWh başına ortalama 55 senttir.
En azından sağlayıcı Lichtblick'in ülke çapında yaptığı şarj istasyonu kontrolü bunu ortaya çıkardı. Söz konusu 100 kilometrede 21 kWh tüketim ve ortalama 11.000 km kilometre ile elektrik maliyeti 1.271 avroya ulaşıyor.
Bu, yıllık maliyetlerin dizel kadar yüksek ve benzinli motor değerinin yalnızca 300 Euro altında olduğu anlamına geliyor. Bu, tüketicinin hareket halindeyken hızlı şarj istasyonlarını kullanması durumunda elde edilir; bu, seyahat ederken şarj etmenin en mantıklı yoludur.
Burada Lichtblick, kWh başına ortalama 66 sent hesapladı, bu da 11.000 euro için 1.524 euro elektrik maliyeti anlamına geliyor ve böylece benzin maliyeti seviyesine ulaşıldı.
Yurt dışında maliyeti ne kadar?
Yurt dışında elektrikli seyahat söz konusu olduğunda işler oldukça karmaşık hale gelebiliyor. Çoğu Alman şarj kartı sağlayıcısı ve ağ operatörü, diğer Avrupa ülkelerinde de şarj işlemine izin vermektedir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ancak tarifeler ülkeden ülkeye değişmektedir. Farklar bazen kilovat saat başına 20 sente kadar çıkabiliyor. Bu nedenle tüketiciler, tarife sağlayıcılarının hangi ülkede ücretlerinin tam olarak ne kadar olduğunu önceden öğrenmelidir.
Şüpheniz varsa, birden fazla sağlayıcının şarj kartlarını yanınızda bulundurmanız tavsiye edilir. Bir alternatif dolaşım tarifeleridir. Çok sayıda sağlayıcı, müşterilerinin diğer AB ülkelerindeki istasyonlarda sabit bir ücret karşılığında ücret almasına olanak tanıyor; ancak bu genellikle yurt içi tarifeden biraz daha pahalı.